2021/10/05

Заняття-тренінг «Добро в тобі»



Соціальний педагог ЗОШ I-IIIст.с. Воєгоща

Мета: допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Вчити нести добро іншим через добрі справи. Сприяти вихованню в них активної життєвої позиції, людяності, чесності, милосердя, доброти.
Обладнання: плакат « банк добрих справ», схема слів, мяка іграшка, завдання на карточках, квітка добра, плакати з висловами – « Думай добре – роби добре – і буде добро» (Білецький-Носенко); « Раз добром нагріте серце – вік не охолоне» (Т. Шевченко)
Вступ.
Милосердя й доброта, як два крила, на яких тримається людство. І не обов’язково це повинна бути матеріальна допомога, інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови.
Ще складаючи казки, люди вірили в добро, в перемогу справедливості, у щастя. Куди ж поділась ця віра? Чому залишилися самі поневіряння? Можливо, варто звернутися до казок – мудрого джерела народної  думки? Можливо, треба робити висновки і повертатися до добра, щоб зробити добрими когось, себе, увесь світ?!
У наш час, коли все більше панує зла на землі, видається все більше негативної інформації, коли люди озлобляються один на одного. Вони забувають про добро, про те приємне, що можна зробити один одному.
Привітання. Вправа « Усмішка по колу».
Мета: створити сприятливі умови для праці, підняти настрій, створити невимушену атмосферу.
Хід вправи
Пропонується кожному учаснику імітувати передачу усмішки по колу, «беручи її в руки».
¾   У вас зараз гарний настрій?
¾   Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом всього заняття. А також із гарним, чудовим настроєм почнемо наш тренінг.

Практична гра « Друкарська машинка».
Мета: формування навичок групової роботи.

З журналів учні вирізають слова і ними пишуть лист своєму сусіду, використовуючи гарні слова.
Знайомство. Вправа « Гімн імені».
Мета: познайомити учасників, розвивати навички само представлення, формувати позитивну самооцінку.
Хід вправи
На розданих аркушах паперу записати своє ім’я. А потім придумати добрі слова, що починаються на першу літеру свого імені. Зачитати і прикріпити собі на одяг (бейджик). Наприклад: Світлана – смілива, славна, сильна, струнка.
Прийняття правил
Мета: навчити учасників розробляти та приймати правила роботи групи, формувати відповідальне ставлення до власної поведінки.
Хід вправи
Правила є важливими в житті людини і суспільства. Вони допомагають регулювати взаємовідносини людей. Для продуктивної праці в групі, щоб кожен учасник почувався комфортно і міг діяти ефективно, потрібно приймати правила групи.
Розділитися по типу: земля, глина, пісок.
В утворених групах обговорити і розробити правила. Потім кожна група їх повинна презентувати. Із запропонованих правил обираються ті, які підходять для всіх.
Наприклад:
·        Бути позитивним,
·        Говорити від свого імені,
·        Не критикувати,
·        Бути активним,
·        «піднята рука», «стоп».
Під час презентації напрацювань підгруп тренер записує на плакат « Наші правила» ті пропозиції, які приймаються всією групою.


Очікування. Вправа «Квіткове поле».
¾   Сьогодні наше заняття ми присвятимо добру і щастю. Навчимося різнити ці поняття та знаходоти спільне. Отже, тема заняття: « Щастя – творити добро».
Мета: навчити учасників визначати власні очікування і визначати мету заняття.
Хід вправи
На розданих квіточках написати свої очікування від заняття. Потім прикріпити їх на аркуш паперу, щоб утворилось квіткове поле. Очікування проговорити.
¾   Про що говорить наше квіткове поле?
Вправа « Ромашка».
Запишіть, будь-ласка, риси характеру доброї людини на пелюстках квітки.
Ви працювали в групах. Оберіть, будь-ласка, одного учня, який озвучить думку усієї команди. Квіти прикріплюються до малюнка.
Вправа « Кроки допомоги».
За вікном панує золота осінь. У нас також є незвичайний кошичок. У ньому мудрі поради. Прошу озвучити їх.
Всі ці поради записані у цих пам’ятках, які ми вам пропнуємо.
·        Пам’ятай добро
·        Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того, з ким разом плакав
·        Будь вищим від усяких пліток, заздрощів, дрібних інтриг.
·        Найкращі ліки від образи – прощення. Навчись прощати всім, а собі ніколи.
·        Не втрачай самоповаги, умій володіти собою.
·        Перш ніж щось сказати погане, згадай, що найкраще слово те, яке не сказане.
·        Найкоротша відстань між людьми -  усмішка. Частіше усміхайся.
·        Якщо тобі погано, то це не причина, щоб задати страждань іншому.
Існує проста істина. Від добрих справ ми почуваємося щасливими. Зараз я прошу кожного з вас, подумати лише про одну хорошу справу, яку в силах зробити найближчим часом, щоб комусь стало легше, було приємно, щоб світ трішечки став кращим. Обговоріть цю думку у своїх групах і найбільш вагому, на ваш погляд, запишіть на цих чарівних метеликах, які лежать у вас на столах. У вас для роздумів дві хвилини.
Вправа-гра « Мух краще ловити на мед».
Мета: показати, що підхід із позиції сили не завжди є найефективнішим засобом спілкування та спонукання людей до зміни поведінки.
Хід вправи
Розділитися на пари стати обличчям один до одного, одному члену пари затиснути руку в кулак і тримати його перед напарником. Завдання: розтулити кулак партнера за 10 секунд.
¾   Чи всім удалося розтулити кулак? В який спосіб?
¾   Хто це зробив не силою, а чемно попросивши?
¾   Які якості ми проявляємо коли чемно просимо щось в іншого?
(повага до іншого, дія без примусу, доброзичливість)
Вправа « Мішок щастя».
Мета: формувати в учасників усвідомлення життєвих цінностей як основи бачення власної життєвої перспективи.
Хід вправи
Написати на стікерах, що для кожного треба, щоб бути щасливими.
Обговорити по колу.
Прикріпити стікери на плакат « Мішок щастя»
¾   Зберемо всі наші побажання у мішок і назвемо його « Мішок щастя»
Релаксаційна вправа « Квітка доброти».
Мета: дати можливість учасникам відпочити, розслабитися, відчути себе добрими, щасливими, розвивати уяву.
Хід вправи
А зараз закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть собі якого вона кольору. Якого розміру? Можливо, вона має запах. А можтиво, ви чуєте приємну музику, яка лине від квітки… І вам хочеться її послухати. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти й помістіть у своє серце. Ви відчуваєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість… Я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від квітки доброти. І коли у вас неприємності, або погано на душі, можна собі допомогти ним, що ми робимо зараз: уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її в своє серце.
¾   Які ваші враження від цієї вправи?
Вправа «Віночок».
Мета: навчити учасників робити висновки, підводити підсумки на основі очікувань.
Хід вправи
На одержаних квіточках записати свої враження від заняття.
Проговорити.
Прикріпити квіточки вгорі над квітучим полем сподівань, щоб утворився віночок успіху.
Вправа « Побажай добра собі і всім».
Запам’ятайте такі слова: « Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе і щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим». Отже, я бажаю собі і вам всім щастя. А зараз продовжуйте по колу бажати собі та один одному добра. Фраза « Я бажаю собі і всім вам…».




Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.